maandag 21 juni 2010

Chiro bucht, vliegt in de lucht

Een medemama - met 1 zoon bij de Scouts - stuurde een mailtje: of mijn zoon niet mee wil, met de Chiro uit onze buurt. Want ze gaan naar zee, volgende zondag.

Nu is het zo dat zoon met al zijn vrienden al een paar jaar bij de Scouts is. Waar ze geleerd hebben om "Chiro bucht, vliegt in de lucht" te scanderen. En ik- die het ooit tot scoutsleiding schopte - heb toen uitgelegd dat we dat ook zeiden, in onzen tijd. Want bij de Chiro doen ze aan volksdansen. En gaan ze naar de mis. De sissies!

Zoon wist al dat zijn "peter" ooit bij de Chiro was. Maar diens zoon is nu ook Scout. Chiro is dus absoluut out of the question. Zijn reactie op mijn vraag: "wil je mee met de Chiro naar zee?" was dus navenant. Zelfs toen ik uitlegde dat al zijn scoutsvrienden uit de buurt ook meegaan - de Chiro ronselt hier al jaren heel hard en op dit moment liggen alle scoutsactiviteiten stil - was hij achterdochtig.

Oh my, wat zijn we weer goed bezig. Het zal me leren.

En wat nog erger is: deep down inside vind ik het eigenlijk niet kunnen. De Chiro. Of all things. Maar een uitstap naar zee met al zijn vrienden, dat kan ik toch niet afslaan omdat ik partijdig ben ...

Geen opmerkingen: