zondag 18 april 2010

What's with the pink shirts?

Roze, het is mijn ding niet. Babyroze, oudroze, fuchsia of zalmroze: ik zie er subiet ziek uit. Het is een kleur die ik absoluut niet kan dragen. Maar soit, da's nog het minste. Belangrijker is dat ik roze meestal héél lelijk vind.

Roze is voor kleine meisjes. Voor snobs in Lacoste polo's die denken dat ze er niet gay uitzien. Voor bimbo's die ook Snoopy trainingvesten dragen. Een donkere vrouw in een fuchsia jurk: OK. Maar als de rest: bah. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om zelf ooit roze kledij aan te trekken.

Toch is het nog altijd zo dat activiteiten voor vrouwen subiet van een roze saus worden voorzien. Google "girls only" (of "women only") en kijk naar "afbeeldingen": u ziet wat ik bedoel.

Flair, Yunomi, Vitaya magazine, tot de Girl Geeks toe: roze. Als er "lifestyle" of "she" bijstaat, heb je ook snel prijs. En als het om vrouwensport gaat, evenzeer. Als is het soms maar een bloemetje: roze is the way.

Voor recreatieve sportevenementen - waar er wel eens outfits ter versterking van het groepsgevoel worden voorzien - is het huilen met de pet op. Roze zal het zijn. Van de Marikenloop tot de Ladies Runs van Amsterdam tot Groningen: roze hoort erbij.

Soms lijken het wel biggen.


En als er T-shirts over zijn, dan sturen ze die gewoon naar Afrika. Van een "Goede bestemming" gesproken!

Ja ja, voor dochterlief heb ik een Ladies Fun Ride fietsoutfit besteld. In 't roze. Zo een als op de foto hieronder. En zo zag die van vorig jaar eruit.


Chapeau voor Knack Weekend trouwens: daar is het wit/zwart/blauw geworden.

Geen opmerkingen: