dinsdag 27 april 2010

Fun at the Pullman Hotel

Toen ik enige weken op het werk informeerde of er nog iemand interesse had om naar het Document-centric Collaboration Platforms event te gaan, verwachtte ik niet veel respons. Ik kan maar proberen, dacht ik. De papieren uitnodiging legde ik ook in onze "refter". Want ik was geïnteresseerd. Maar zelf - alleen - naar Diegem rijden, dat zag ik echt niet zitten.

Lo and behold, binnen de kortste keren had ik twee compagnons. Zelfs één met een mega sjieke kar. Met airco en zo. Deze middag gingen we eerst samen lunchen in de Lunch Garden, en toen reden we gezwind, mét behulp van gps, naar dat landsgedeelte waar Brussels Airport Hotels op een kluit liggen.

Waar het over ging, dat "Document-centric Collaboration Platforms event"? Wel: dat staat allemaal hier. Het hele punt is dat ik eens wou horen wat ze bij Amplexor over collaboratie te melden hebben en dat ik, nadat mijn MyBBT account met recht en rede gedesactiveerd werd, wel eens wou zien wat Matthias Priem - die voorgaande vriendelijk arrangeerde - in zijn "Case Study: Alfresco Share" zou tonen.

Het allemaal bespreken, daar heb ik geen goesting in. Ik vond het interessant, heb wat opgestoken. OK, dat laatste stuk over scanning was niet aan mij besteed maar de demo zag er wel vrij spectaculair uit: CSI truken op een scan van een vuil papier met koffievlekken, zoiets.

Ter plekke kwamen we Patrick van ITWorks tegen. Hij had een event lopen in de aanpalende zaal. En in de auto hebben we veel gekletst, wat minstens even interessant was als hetgeen we in the Pullman bijleerden.

Goh ja, ik neem me altijd voor om rustig en stil te zijn, maar van uitstapjes word ik opgelaten. Momenteel doet het gewoon deugd om buiten het sfeervolle helpdesk kantoor te komen. En ik ga er morgen gelijk een vervolg aan breien met een dag "Vragend werken met groepen" bij Stichting Lodewijk de Raet. Ik zie dat wel zitten "vaardigheden en attitudes in de richting van een meer "socratische", onderzoekende en co-creatieve houding" ontwikkelen. En vrijdag, dan geef ik zelf les.

Mensenlief, ik ben weer positief. Goed bezig dus.

Geen opmerkingen: