woensdag 5 november 2008

Solace

Waar was ik ook alweer gebleven? Oh ja, juist: bij de "andere symptomen zoals"
  1. Lage dunk van jezelf
  2. Slaapstoornissen
  3. Piekeren
  4. Verlies van motivatie
  5. Verveling
  6. Faalangst
  7. Wanhoop
  8. Depressie
Wat me momenteel hard bezighoudt, is punt 7. Want na tweeënhalf jaar "weten" begin ik te zien dat beterschap een relatief gegeven is. En dat up & down cyclen wel "afwisseling" biedt, maar ook zeer geregeld de grenzen van het draaglijke binnen handbereik brengt.

En dan vraag ik me af of het allemaal wel de moeite loont.

Maar kijk, ik blijf bezig. Met meten. Want meten is weten. En ja, ik poog nu toch om aan een soort zelfrapportage te doen, zij het niet met dat frigging "formulier over actuele symptomen".

Al is het om er lichtpunten uit te halen. Want ik heb nogal de neiging om alles op één hoop te gooien en de goede momenten te verdringen.

De vervolgsessies bij ZitStil doe ik wel niet mee, maar mijn Linehan map - maanden cognitieve training - haalde ik weer boven. For what it's worth.

You never know what might bring solace.

Geen opmerkingen: