zondag 5 oktober 2008

Meetbaar leefbaarder

Ik heb het al vaker gezegd: ik geloof er nog altijd in dat ik met enige coaching een aantal zaken leefbaarder kan maken. 't Is voornamelijk daarom dat ik aan de sessies bij ZitStil deelneem.

Wat persoonlijke ontwikkeling betreft, blijf ik een optimist. Maar in de praktijk blijkt dat ik er toch weer alleen voor sta. En dan is dat "zelfrapportageformulier over actuele symptomen" een bron van immense boosheid.

"Kruis naast elke uitspraak het vakje aan dat het best jouw gedrag van de afgelopen week beschrijft."

Véél te confronterend, zoiets.

En dan mag ik gaan gaan rekenen. En zien of het toepassen van de "nieuwe gewoontes" het totaalcijfer enigszins naar beneden haalt. Week na week...

Over het tweede luik "laat het formulier ook voor jou invullen door een huisgenoot" wil ik het zelfs niet hebben.

AS IF!

Note to self: moet me dringend leren neerleggen bij de gedachte dat mensen ofwel niks merken, ofwel vinden dat ik "lastig" ben.

Geen opmerkingen: