donderdag 11 september 2008

Jean-Marc

Celebrity Shock: drie van de deelnemers had ik nog nooit ofte nievers gezien. En dat zijn dan zogenaamde celebrities...

Wel vreemd dat mijn opmerking over Pascale als boeddhistische non plots waarheid bleek. En ja, ik voelde met hen mee toen ze aan het mediteren werden gezet. Ontspannen rechtop zitten en blijven zitten is zowat issue nummer één, als je eraan begint. Geloof mij, een lotuszit is niet voor iedereen weggelegd. En zelfs op een kussentje of een bankje kan je nog afzien als je een half uur of langer stil moet zitten. Pijn of slapende benen: zelfs de mindfulnessleraar had er zijn verhalen over. Een beetje ongemak moet je kunnen opzij duwen, maar als ge kapot zijt van de pijn komt er van mediteren toch niks in huis. En die camera erop zal ook wel niet helpen. Maar kom. De Gert lijkt me een echte kerel, die vermoedelijk ontspanning vindt bij zijn lief en een sigaret achteraf en voor wie al dat spiritueel gedoe niet hoeft. Vinden waar hij was, was gelijk een te zware opdracht. Ge zou toch peizen dat die theaterschool of zo achter de rug heeft waar ze van die dingen doen, neen?

Later werd het wel leuker. Ik lachte mij bekans een breuk met Pascale's gezicht toen Gert naar haar koosnaampjes vroeg. Prozaïscher dan "Jean-Marc" kan niet, daar ben ik vrij zeker van.

BTW: Wat is nu de uitdaging aan een back to basics verblijf een boeddhistisch klooster? De reispartner? 't Zou kunnen. Ergens gedropt worden met Gert Winkelmans heeft een vrij hoog Temptation Island gehalte. Maar kom, hoe dat het verder loopt, zien we nog wel. (Of laten we ons vertellen, denk ik, want time wasters van dit soort vermijd ik met graagte.)

Geen opmerkingen: