vrijdag 25 juli 2008

Sfeerbeheer

Donderdag. Een hele en 2 stukken van miramiro performances meegepikt. Lekker dicht bij huis. Zoon weggebracht en hop naar den escape (het was een hele week geleden!) voor de spinning. Om half elf was ik er buiten, me niet bewust van het feit dat de spinners in groep naar Polé Polé trokken. Dus liep ik terug naar huis om mijn tas achter te laten en trok ik wat later de stad in. Alleen. Chin up. Ik ga het lot weer eens tarten. Zien of ik mensen tegenkom. Aan de praat geraak en zo.

Van de Bataclan, waar ik een studiegenote van W. ontmoette, ging ik op wandel: naar Baudelo, dan Vlasmarkt, St Jacobs, door de Belfortstraat, Klein Turkije, de Korenmarkt, over de brug naar de Jan Breydelstraat, over het Veerleplein en dan terug naar St-Jacobs. At onderweg friet special aan een kraam. Liep langs bij Steppe en Oase, mijn favoriete feestenplek. Dronk een tonic aan de Kinky Star en een cocktail aan Bar des Amis. Keek naar surfdudes op teensletsen. Zag hoe een zatte kerel héél erg snel - maar amicaal - door sfeerbeheer de andere kant werd opgestuurd. Zag mannen met vreselijke bierbuiken passeren. En jongens met debiele figuurscheersels en veel gel. Keerde nog eens naar Baudelo waar ik me snel uit de voeten maakte toen een ouwe bekende me wou aanspreken (zo ben ik dan weer). En toen ik besloot om over de Vlasmarkt huiswaarts te keren, kwam ik eindelijk een paar mensen tegen. Goed voor wel 20 minuten kletsen. Yay me! Ondertussen had W. gebeld - hij was terug uit Parijs - en we kwamen elkaar tegen aan de Beestenmarkt. En toen gingen we naar huis...

Tja, ik had kunnen voorspellen dat het stomvervelend zou worden, maar ergens is dat precies het punt van deze jaarlijkse uitstap: inzien dat sociaal doen niet mijn ding is. En gezien afspreken met de meiden - zoals ik vorig jaar deed op mijn vrije feestennacht - niet voor meer feelgood zorgt, doe ik maar voort met eenzaam en zielig zijn. Huh.

Geen opmerkingen: