zaterdag 12 juli 2008

One week to go (of ietske minder)

Een dikke 3 weken geleden nam ik me een en ander voor. Effe kijken waar we nu staan.

Ging goed:
  • geregeld sauna, scrubben en smeren
  • spinning: zeker 2x per week
  • bodycoach ("trillen met de billen"): zeker 2x per week
Ging minder:
  • opnieuw gaan lopen, liefst 2x per week: heb niet gelopen, maar serieus veel gespind en met de fiets gereden, dus dat compenseert.
  • genoeg water drinken: ik drink nog steeds meer koffie dan water maar dat is de schuld van de persoon die voor onze directie een espressomachine kocht en die in de keuken installeerde, aan de overkant van de gang recht tegenover mijn deur en dus geen 10 meter verwijderd van mijn bureaustoel. Mensen, mocht u zulke koffie thuis hebben, u kwam niet meer buiten.

F*cked up
Opnieuw héél erg oppassen met eten: ben 1 week erg flink geweest; anderhalve kilo eraf als gevolg. En toen was er weer veel stress en gedoe en de voorbije week was een aaneenschakeling van vreetbuien. Massa's muesli, fitness flakes en all bran gezemel, cashewnoten, okkernoten, aardbeien, kiwi's, een avocado, een mango, een zak ontdooide gemengde bessen, potjes yoghurt, schellekes light kaas, mozarella, kipfilet, honing, tomaten, latten zwarte chocola en nog veel meer: alles wat ik thuis tegenkwam moest eraan geloven. Heb zelfs met witte suiker gestrooid (wie preekt er tegen de kids over "suiker is een drug"?) Buitenshuis kwam het tot 3 ijsjes na shopping trips, één carré confiture, één candy bar uit de automaat en schepsnoep in de bioscoop. Now shoot me!

"I eat when I'm upset", zegt Po de panda. Ik kan alleen maar zuchten bij dit inzicht. Could use a shifu. Tja.

Weet niet of dit nog in orde komt. Misschien blijf ik beter thuis. Want ik wil me niet in die jurk moeten wurmen. Oh no! Voor de rest zijn mijn wensen wensen gebleven. Maar eerlijk gezegd had ik niks anders verwacht. En ja, ik ben nog steeds verkouden. Mét snot en hoest. Bweikes.

Geen opmerkingen: