donderdag 24 juli 2008

Meer zinloos geweld

We doen het vaker, een tweede - soms zelfs een derde - krant meepikken naast ons abonnement op De Morgen. Als er tijd is, is het leuk. Om een andere invalshoeken of ander nieuws te lezen.

Deze keer hebben we een gratis maand Nieuwsblad in de bus. Met een telefoontje wijzigden we dat naar De Gentenaar. De krant waar ik mee opgroeide.

De eerste paar dagen vind ik dat best leuk. Maar het slaat snel om in ergernis. Dochter leest mee en is verwonderd: al die erge dingen staan niet in De Morgen? En dan moeten wij het uitleggen: zoetje, dat is geen echte krant maar een beetje een roddelblaadje. In De Morgen en De Standaard staan zo geen faits divers en accidenten en emo-troep.

Toen ik met de Gentenaar opgroeide, leek die nog op een krant. Niet op de Joepie. Nu sla ik gewoon achterover als ik een foto van Freya op de cover ontwaar. Is dit nieuws? Moeten de mensen het hiermee stellen? Blijkbaar wel.

En vandaag, op pagina 5, staat een kot met als titel "Meer zinloos geweld": een opsomming van incidenten sinds 2006.

Ik ben ervan overtuigd dat heel wat oudere mensen geruster zouden zijn mocht hen het Nieuwsblad (en alles in dat genre) ontzegd worden. Hun leven zou er op slag een stuk veiliger uitzien.

Soms ben ik geheel pro censuur.

Weg met De Gentenaar/Het Nieuwsblad. Out! Shoo!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hm, en iedereen verbaasd dat een pak mensen op het VB stemmen, hoe zou dat toch komen, hé? Trr..