donderdag 12 juni 2008

Period style and lingering crushes

De voorbije weken heb ik nauwelijks tv gekeken. Ofwel was ik aan het opruimen, wassen of poetsen (het concept "spring cleaning" is dit jaar absoluut van toepassing) ofwel lag ik uitgeteld in bed van al het rondcrossen overdag. Maar kom, gisteren zeeg ik rond 22u neer in de zetel en botste ik op Portrait of a Lady. Sh*t. Had ik die niet aangekruist in de tv bijlage? Want Henry James lezen, dat lukt me maar matig. Ik weet dat er in de grote boekenkast een paar met een papierke tussen staan, en die van Henry James zijn erbij. Maar kom, voor zover ik zag, zat de film ongeveer halverwege. En die period drama's gaan meestal niet zo hard vooruit dat je niet meer snapt wat er gebeurt. Plus: ik wist nog wel van heel vroeger toen ik nog veel las waar het over ging.

Oh oh, wie zie ik daar? Is dat niet Viggo? Als Caspar Goodwood, how fitting. Hoe anders hij er elke keer ook uitziet, mijn eerste reactie is altijd een wow - insert many twinkling stars.

Not just a pretty face, de Viggo. Gasten die dit en dit doen, they have my full attention. ;-)

Toen ik na de film zapte, kwam ik op Pride and Prejudice terecht. Hey, die was ook aangekruist! Want de Keira Knightly versie had ik nog niet gezien. Ik moet toegeven dat ik zwijmel voor Jane Austen. Ja, ik heb ze allemaal gelezen. En véél van de verfilmingen gezien. Die interieurs, zie je. Ik ben er zot van. Maar kom, de film was al te lang bezig om gewoon verder te kijken, dus zette ik een Battlestar aflevering op (die wachtte al weken) en keek precies 4 minuten, tot W. thuiskwam en me liet weten dat het veel te laat was ...

Ben toen vrij knorrig naar bed getrokken. Nu ja, dochter heeft wel "What Women Want" opgenomen. Want die vindt ze heel erg grappig.

4 opmerkingen:

Batlock666 zei

Op dit moment aan het downloaden: A History Of Violence en Eastern Promises. Interesse?

kat_irl zei

@batlock666: Foei! Durft gij mij zo illegale voorstellen te doen? ;-)

Maxie zei

vroeger (5de middelbaar) was ik zo erg verliefd op Aragorn van Lord of the rings (viggo dus :)) dat ik naar de kapper gestapt ben om ook zo'n krullen in mijn haar te doen als hij. Worst mistake EVER! :) heden ben ik wat minder verliefd op viggo maar kvind hem nog steeds heel getalenteerd (zie history of violence en eastern promises waar hij de (naakte) badass van dienst is in de sauna woeh)

kat_irl zei

Oeps, en ik dacht dat ik op oud viel. ;-)
Fun verhaal van je krullen. Hihi.
Tja, ik heb respect voor mensen die dit aandurven. Maar zie ook dat Scandinaviërs heel relaxed zijn in die dingen. And why not. Een blote kont is een blote kont, ain't it?