donderdag 8 mei 2008

I know you're married but I've got feelings too

Vandaag op meerdere plekken op een Martha Wainwright bespreking gebotst. En de teneur was positief. W. had het er ook al over, maar dan in de context van haar concert in de Botanique. Zal toch eens moeten luisteren. De titel is alvast erg Wainwright-funny vind ik. Dat belooft.

Van Loudon Wainwright III ben ik sinds lang fan. Zonder hem, Fountains of Wayne en Pete Connelly had ik nooit geweten hoe New York State ineensteekt. Westchester County, Schenectady en Rochester weet ik nu liggen gelijk Ledeberg en Lovendegem.

Mijn East Coast obsessie werd verder ook gevoed door ooit verplichte lectuur als The Scarlet Letter en Ethan Frome, geschiedenisboeken over The Founding Fathers, the Salem Witch Trials, the American War of Independence en noem maar op. En door Stephen King (Maine), John Irving (New Hampshire) en Bruce Springsteen (New Jersey). Sprong ooit een gat in de lucht toen ik in The Soprano's de afslag naar "Hackensack" zag. En kan over het algemeen vrolijk worden wanneer ik een plaats in de States op de kaart kan zetten. Yup.

Maar kom, ik had het over de Wainwrights: die Rufus, da's een ander paar mouwen. Geheel niet mijn ding, zijn gezang.

Geen opmerkingen: