dinsdag 1 april 2008

Kniezwengel

't Werd hoog tijd om weer wat te lopen. Wat ik deze middag dan ook deed. Op de band, ongeveer een uur lang: interval met inclinatie, aan 9 à 10 km per uur.

Ergens halverwege greep ik naar mijn drinkfles, botste daarbij op de STOP knop en toen viel alles stil - vandaar de "ongeveer".

Nu heb ik met lopen nog nooit problemen gehad. Goeie schoenen, orthopedische sportzolen, een hartslagmeter en een zéér recreatieve ingesteldheid hebben me hiervoor behoed. Maar ik merk wel dat het lopen de spinning beïnvloedt. Want in de laatste 2 lessen had ik last van kniezwengel: mijn heup en knie bleven niet op één lijn terwijl ik trapte.

Ik weet dat mijn looptechniek niet veel soeps is. En mijn fietstechniek vast ook niet. Maar ik had toch de impressie dat mijn bovenbenen uitgelijnd konden blijven. Wat dus niet meer lukt. En waar ik moet op WERKEN.

Spin ik te kort (met al die combo's doe ik zelden een vol uur)? Of kan ik beter wat specifieke beenspier oefeningen aanvatten? Feit is dat ik er iets zal moeten aan doen. Om mijn knieën te beschermen. Zodat ze op heupbreedte blijven. En ik geen kwetsuren oploop.

Geen opmerkingen: