maandag 17 maart 2008

Noix de cajou de Trader Joe

Hoera, ik ben er bijna! Mijn BMI nadert de 22,5. Ben in het voorbije decennium niet zo licht geweest. Tegenwoordig eet ik dagelijks meer dan 300 gram groenten met vis of mager vlees. Drink ik ongebonden soep, thee en water en nog steeds sloten espresso en senseo koffie.

Normaal zou ik deze tweede dieet stretch hongerloos moeten doorstaan, maar dat is niet echt het geval. Ik denk dat 1500 kcal iets te weinig zijn.

Honger maakt mij erg kregelig. Als het echt niet meer gaat, eet ik wat cashewnoten. Die best gezond zijn. Maar er ook voor zorgen dat mijn vetpercentage niet onder de 30% raakt.

Maar kom, het zij zo. Na 4 zetmeelarme weken snak ik naar iets wat héél traag verteert. Havermout met melk en bessen of pumpernickel met minarine en confituur. Jummie!

Voor de rest heb ik niet echt last van cravings. Gelukkig maar.

In de toekomst wordt het vooral oppassen voor vet. Hoe vettiger, hoe prettiger was altijd wel aan mij besteed. Want ik heb toch een zwak voor:
  • melkchocolade met pralinévulling
  • room & zure room & mascarpone
  • foie gras & crèmepaté
  • alles - denk aan tapas & antipasta - wat in olie zwemt ...

Geen opmerkingen: