maandag 30 oktober 2006

Het is zoals het is ...

Oef, vakantie, wou ik dit weekend schrijven. Maar daar was ik te moe voor. Ik lag zelfs eerder dan de kids in bed.

Commitment. Met wekelijks 6 uur training en bijhorend huiswerk, wist ik dat er minder tijd zou zijn voor zappen, surfen en prullen. Het valt niet mee, al dat mediteren inplannen. En ik heb nog altijd de neiging om de "leukere" dingen eerst te doen. Maar al bij al doe ik het niet slecht. Ik ben soms al rustiger. De wereld vergaat niet als ik geen krant lees of mijn feeds en newsletters laat voor wat ze zijn.

De laatste twee weken waren meer dan vol. Het is balanceren. Evenwicht vinden tussen wat ik wil en wat ik kan.

Als ik niet oplet, ben ik zo weer weg met ...
Druk bezig zijn. Druk zijn. Afgeleid zijn. Prutsen. Dagelijks minutenlang scharrelen in tassen op zoek naar sleutels of mijn bril. Rondhangen. Veel koffie drinken. Candybars eten. Klungelen. Tegen meubels en mensen aanbotsen. Vallen. Moe zijn maar niet willen slapen want er is CSI op tv. Of Big Love. Of ...

Wat sneuvelt er eerst?
- warme maaltijden
- meditatie
- slaap
- sport

Yip, ik moet oppassen. En de vakantie gebruiken om te recupereren. Niet om mezelf te overtreffen, zoals ik vandaag weer deed. :-(

2 opmerkingen:

Unknown zei

aaarrrg! bangelijk herkenbaar

Anoniem zei

Als je tijd en zin hebt: Hamid Almaas heeft een methode ontwikkeld: inquiery, 't is meditatie maar ook niet, het is zelfonderzoek. Misschien leuk voor je om te lezen