dinsdag 19 september 2006

Double dose

Héhé, het gaat de laatste dagen wat beter! Met een dubbele dosis Rilatine ben ik veel minder geagiteerd en barst ik minder uit bij stresstoestanden. Geloof me: die komen best geregeld voor, met twee schoolkinderen. En je kalmte verliezen, helpt niet. Dat weet ik. Maar de kloof tussen weten en doen is voor mij meestal erg groot. Op ongeveer alle vlakken. Als het op theorie aankomt, ben ik een perfecte moeder, werkneemster en wederhelft. Want ik WEET, hoe het moet. Maar de praktijk, ahum, die wil niet altijd mee.
Tja, het is grappig, dat ik goed ben in advies. Tips en tricks allerhande. Mijn intenties zijn héél goed. Helpen en motiveren: ik doe het graag. Plannen en structureren: my things. Maar zelf bak ik er niet veel van, in het dagelijkse leven. Omdat ik de draad kwijtraak. Te veel tegelijk doe en niks afwerk. Zap. Zap. Zap.

ADHD heeft ook zijn charmes, reken maar. In mijn uppie geniet ik van de hyperfocus die mijn deel is. Maar de rest, och de rest ...

Geen opmerkingen: