maandag 7 augustus 2006

Moon over Jackson

Het was al lang gepland dat ik met W mee zou gaan naar Jackson Browne op Lokerse Feesten. Maar ik had nooit gedacht dat hij voor mij ook een backstage armbandje zou kunnen regelen. En dat ik Jackson dus van héél dichtbij zou kunnen zien. Nog dichter dan de keren dat ik op de eerste rij van de Elisabethzaal zat, recht tegenover de man.
Tja: ik hou erg van zijn muziek. En het is ne schone jongen. Een pietje precies on stage: ook deze keer stonden er 13 gitaren klaar en zag zijn haar er zeer verzorgd uit. Ik vermoed dat de man ijdel is. En dat de baard een manier is om de tekenen des tijds te verdoezelen. Maar kom, ik was er ook om te luisteren, hé. En om met een permanent marker en twee cd-boekjes (Running on Empty en mijn favoriet I'm Alive) in aanslag, klaar te staan toen hij van het podium kwam.

"Mr Browne? ..."

En toen signeerde hij, zeer relaxed, beide hoesjes! (OMG, he's cute)

W stond enige meter verder en kon - door zijn Tom Petty T-shirt - Jackson tot een gesprekje verleiden. Plus het "gepersonaliseerd" signeren van nog 2 cd's.

Voor de rest: tijdens het eindeloze gefiedel van de Waterboys heb ik op het terrein rondgestruind. Naar mensen gekeken, Cola plaktattoo's verzameld en polaroid fotookes laten maken bij BASE. En backstage met Rob , de goformusic fotograaf van dienst en de verslaggever voor de Gentenaar gekletst.

Geen opmerkingen: