dinsdag 4 juli 2006

Cooking

Drie gezinsleden meteen +25 BMI: we gaan er wat aan doen.

Beter eten impliceert ook vaker zelf koken. Dat had B blijkbaar ook begrepen, toen hij me gisteren zijn pas aangeschafte kookboek toonde.

Kookboeken: ik heb er genoeg. Maar of ik "goed" kan koken, da's iets anders. Ik heb het in ieder geval niet thuis geleerd. (Mijn moeder bakte steevast de plastic velletjes tussen de hamburgers mee in de pan!)

Kunde, concentratie en tijd: alle 3 nodig om een goeie maaltijd te serveren. De kunde komt uit boekskes. De concentratie, tja, da's niet mijn beste ding. En tijd, daar heb ik nooit genoeg van. Daarom kook ik niet graag: meestal heb ik honger als ik eraan begin en dan duurt het te lang. En het resultaat is zo weer verdwenen: Loudon's "Dinner finished in 10 minutes flat" is een gekend gegeven.

Tafelen zonder knoeien, schrokken of ruzie maken. Het gebeurt soms. Maar het blijft een opgave, met kids ;-)

Geen opmerkingen: