vrijdag 28 april 2006

New York, 2095

Van bizarre science-fiction gesproken ...

Immortals is een visueel mooie film. Maar het is niet zo dat ik snel doorhad hoe alles ineen zat. OK, ik heb Enki Bilals Nikopol-trilogie meerdere keren gelezen, maar niet omwille van het verhaal. Wel omwille van de prentjes. Oh, wat hou ik van zijn tekenstijl. Ik herinner me nog dat de Nederlandstalige uitgave een krantenbijlage van De Morgen bevatte. Voor de rest ben ik helemaal geen stripliefhebber. Maar 'k ben al heel mijn leven verzot op goed uitgewerkte toekomstvisies.

Effe de chronologie erbij:
Blade Runner: Los Angeles, 2019
La Foire aux immortels: Paris, 2023
Minority Report: Washington DC, 2054
Immortals: New York, 2095
Gattaca: ???
The Fifth Element: 2263
Firefly/Serenity: 2517

Retro-futurism en cyberpunk: ik moet er eens induiken.

Geen opmerkingen: