zondag 16 april 2006

Fittest

8 jaar geleden zette ik mijn eerste stap naar wat beweging - schoorvoetend naar den Escape, vol goede moed maar vooral met de prijs in gedachten. Als ik er zo veel geld in steek, moet ik er wel mee doorgaan, was de redenering. En ik zwoegde me door de lessen van Isabelle. Fietste en stepte en deed mijn reeksjes op de toestellen. Begon in '99 met spinnen. En daar ben ik nog altijd een fan van. Paul King, Luc, Borchert, Filip: waar is de tijd? Ik mis de maandagavondstretching van Fabrice.

Vorig schooljaar heb ik bij RC Gent gelopen. Maar sinds oktober ben ik weer op post voor de spinning - als het kan twee keer per week.

En hoe staat het ermee, met de kracht, de lenigheid en het uithoudingsvermogen?

Kracht: fijn, dank u. Heb de laatste weken geregeld toestellen gedaan en het gaat goed. De spinning combo is vaak zwaar, maar het lukt me steeds beter. Meer nog: I love them weights ... en ik heb spieren.

Lenigheid: no prob. Stretching en wat poweryoga gaan me af. Niet dat die spagaat nog lukt, maar over het algemeen ben ik lenig.

Uithoudingsvermogen: enorm verbeterd op die acht jaar, hoewel het nu, wegens weinig loop en fietstrainingen in de laatste weken niet zo schitterend gaat. Allé, ik kan niet zonder meer de 10 km van Gent meelopen op dit moment. Maar kom, dat komt wel terug.

Naast de Escape probeer ik ook te zwemmen maar dat ligt moeilijk. De techniek - die geheel ontbrak - staat op punt, dank zij Natasha's advies. Maar in de Van Eyck is het na 9u30 op zondagochtend druk druk druk. Baantjes zwemmen: je moet er haast voor bij een zwemclub aansluiten, vrees ik. Zeer frustrerend.

Minpunt is dat mijn gewicht ongeveer 10 kilo hoger ligt dan 8 jaar geleden. Niet fraai. :-(

Geen opmerkingen: