dinsdag 21 maart 2006

Whedon's Women Warriors

Firefly box achter de rug en hier mijn favoriete episodes:
1. Our Mrs Reynolds: omwille van de onverwachtte wending en de hilarische toestanden
2. War Stories: een sterke combinatie van horror en fun
3. Heart of gold: dé tearjerker. Heb met Inara meegehuild, I confess. En Fillion is yummy. Was ie ook in Buffy.
4. Ariel: dé fijn uitgekiende heist. Deed me denken aan Ocean's Eleven.

Whedon's vrouwen zijn ook deze keer sterk. Met Buffy heb ik me nooit geassocieerd. De leeftijd en de superhuman strength waarschijnlijk ... Zoe daarentegen... Yip. Geef hier die uitrusting: I am a woman warrior.

Heb in de Extra's "The making of" bekeken en het is pijnlijk om van Whedon zelf te horen hoe de serie afgevoerd werd. Ik kijk uit naar Serenity.

Geen opmerkingen: