vrijdag 18 november 2005

Blog content

Gisteren heb ik de inhoudsleveranciers nog proberen te overtuigen dat het ECHT helpt om metadata toe te voegen. Dat de zoekresultaten optimaler zullen zijn. Maar preken doe ik niet meer. Want ik geef toe dat ook ik het metadata invoegen met het grootste gemak skip. Maak het verplicht, zeggen sommigen. Maar daar heb ik mijn twijfels over. Ok, dan zullen ze "iets" invullen ... Geef ze keuzelijsten met trefwoorden, zeggen anderen - maar ook dat is geen sinecure. Wie stelt die lijsten op? Wie onderhoudt de taxonomieën? Schaffen we bestaande thesauri aan? Ik schraap hier wat aan de oppervlakte van een probleem dat de content management wereld beheerst.

Waar blog ik over? Over het leven van elke dag. Voornamelijk over mijn vrije tijd, waar bloggen een deel van uitmaakt. Het is dus een "laif-log". (coined by Kerygma)

Mijn blog gaan rubriceren, tja. Vind ik dat nodig? Euh...neen. Weer iets dat zou moeten :-(( Extra stress. Ik schrijf VEEL. Al altijd. Puur ter ontspanning. Ik schrijf, herkauw, verwerk en move on. Schriftjes, boekskes en papierkes, volgekribbeld. Gedachten, associaties, woordspellekes, stukskes fictie.

Mijn oudste bewaarde - Hollie Hobby - dagboek dateert van 1976. In de loop der tijd werden dagboeken repositories voor "slechte" momenten. Kommer en kwel. De rest belandde in mijn handtasboekje en mails naar afgelegen vrienden. Geklets. Sportresultaten. Fun. Zever.

In de voorbije jaren ben ik mijn aanwezigheid op het internet flink gaan uitbreiden. Niks gepland. Meestal nadat ik elders iets gezien had wat ik ook wel wou. Als daar zijn: my "weet-ik-veel" pages, blogs, foto's, wishlists, en bookmarks. En daar ben ik blij om. Ik ben vrij extravert. Klets graag. Vind het leuk om gelijkgezinden te leren kennen. Zeker virtueel. A sense of community, you see.

Geen opmerkingen: