zondag 16 oktober 2005

FACTS 2005


FACTS2005
Originally uploaded by cashproductions kat.
Was fun. Heb een heleboel foto's gemaakt, digitaal deze keer. En ze zijn gelukt. Vorig jaar was ons ouwe toestel stuk en kwam er een reeks grijze plaatjes uit de envelop bij Kruidvat. Maar kom, er staan er ondertussen veel op de site. Het viel me op dat FACTS meer en meer een mainstream bedoening aan het worden is. Veel ouders met kids. Een paar jaar geleden was dat niet het geval. Het aanbod is overweldigend. En mooie dingen zijn duur. Heb dus niks voor mezelf gekocht. Mijn Battle Games in Middle-earth collectie loopt nog steeds en aan schilderen of spelen ben ik nog niet toegekomen. Net als vorige winter staat het op mijn verlanglijstje "voor die donkere winteravonden". Misschien moet ik er gezelschap bij zoeken. Me aansluiten bij gelijkgezinden zodat er wat schot in de zaak komt.

Cosplay vind ik anderzijds ook te gek. Juist: té gek. Het kostuums maken en knutselen: daar kan ik inkomen. Maar in het weekend als Hobbit door het leven gaan, dat weer niet. Role playing trekt me enorm aan, tot ik met de players zelf geconfronteerd word. Die zijn vaak nogal fanatiek, om niet te zeggen "vijsje los". Ik heb dus ook mijn twijfels over weekend cowboys & indianen en middeleeuwse gezelschappen.

Cat Devereaux's LOTR costumes zijn SCHITTEREND. Op die site kan ik heel lang rondhangen. Maar als ik cosplay elfen zie, draait mijn maag vaak om. Het is niet goed genoeg. Meestal zijn het - veel te dikke - mensen in een goedkope imitatie outfit. Geef mij maar de echte costuums van Ngila Dickson en al het craftmanship dat erbij komt kijken. Het spijt me nog altijd dat ik mijn intentie om de LOTR exhibition in het Science Museum te Londen heb laten varen.

Geen opmerkingen: